Syyskokous ke 30.11. klo 18 Torpalla

Sääntömääräisten syyskokousasioiden käsittelyn jälkeen Omakotiliiton toiminnanjohtaja Marju Silander kertoo ajankohtaisista edunvalvonta-asioista. Silanderin lisäksi Tuusulan kunnan kansliapäällikkö Virpi Sailas kertoo kunnan tavoitteesta tiivistää kunnan ja järjestöjen yhteistyötä.

Kahvitarjoilu klo 17.45 alkaen.

Energiailta ke 2.11. klo 18 Hyrylän Torpalla

Suomen Aurinkotekniikan energiainsinööri Paavo Uusitalo kertoo aurinkopaneeleiden eduista, Nuohousalan keskusliitosta nuohooja Tomi Blommendahl oikeanlaisesta puunpoltosta, ja Juuso Aaltonen Tulikiveltä kertoo Tulikivi-tuotteista.

Kahvitarjoilu klo 17.45 alkaen. Tervetuloa!

Asumisen ihanteita ja rakentamisen trendejä -luento 5.10.2022

Hyrylän Torppa, Koskelantie 4

Miten asuminen ja omakotirakentaminen on muuttunut 50 vuoden aikana? Mitä Tuusulan asuntomessut kertovat asumisen ihanteista ja rakentamisen trendeistä? Aiheesta kertoo sanoin ja kuvin Tuusulan museon intendentti Jaana Koskenranta.

Luento alkaa klo 18, kahvitarjoilu klo 17.50 eteenpäin.

Tutustuminen massiivihirsirivitaloihin Honkasuolla to 18.8. klo 17

Honkasuolla valmistuu käsin hirrestä veistetyistä massiivihirsistä rakennettavia rivitaloja. Talot ovat energiataloudellisia, A luokkaa. Jokaisella talolla on oma aurinkovoimala, ilmalämpöpumppu ja varaava takka ja painovoimainen ilmanvaihto. Huonekorkeus on 280cm ja yläkerrassa 260 cm. Sekä sisä- että ulkopinnat ovat hirttä. Asuntoihin sisältyy oma pihatalo ja yhteinen sauna.

Omatoiminen liikkuminen tai kimppakyydit osoitteeseen Haapaperhosentie 27.

Mukaan mahtuu 20 hlöä, ilmoittautumisjärjestyksessä: tuusula@omakotiliitto.fi

Sääntömääräinen kevätkokous to 31.3.2022 Hyrylän Torpalla klo 18 alkaen

Käydään läpi sääntömääräiset kevätkokousasiat, kuten tilipäätös ja toimintakertomus.

Omakotiliiton uusi toiminnanjohtaja Marju Silander esittäytyy ja esittelee ajankohtaisia asioita, joihin liitto pyrkii vaikuttamaan, kuten EU:n uusi rakennusten energiatehokkuusdirektiivi, joka velvoittaisi Suomen asuntokannasta jopa 15% energiaremonttiin!

Puheenaiheina myös sähkön siirtohintojen valvonta sekä Asumiskustannukset-tutkimuksen tulokset.

Tervetuloa!

Tuusulanjärven kunnostaminen to 10.3.

Tuusulan Omakotiyhdistys järjestää keskustelutilaisuuden Hyrylän Torpalla, Koskelantie 4, torstaina 10.3.2022 klo 18

Ympäristösuunnittelija Jaana Hietala Keski-Uudenmaan ympäristökeskuksesta esittelee Tuusulanjärviprojektia ja insinööri Onni Issakainen kertoo Hämeenkyrön Iso-Lehmijärven puhdistamisesta. Tämän jälkeen avaamme keskustelun aiheesta. Keskustelulle varataan runsas tunti. Järvenpään kaupunginhallituksen puheenjohtaja Eemeli Peltonen on lupautunut kommentoimaan kunnostamista Järvenpään näkökulmasta.

Yhdistyksen tekemä Tuusulanjärven kunnostamisen tehostaminen –aloite on nähtävillä yhdistyksen kotisivuilla.

Kahvitarjoilu klo 17.45 alkaen.

Tervetuloa!

Miten Hyrylästä tuli Tuusulan keskus? Ja miten siitä nyt juuri tuollainen tuli?

Kuvissa Hyrylä ennen ja nyt.

Hyrylän historiaan ja alueen kehityslinjoihin johdatteli Tuusulan museon intendentti Jaana Koskenranta. Hyrylän Torpalla to 17.2.2022 pidetyn illan aikana selvisi muun muassa, miten varuskunta vaikutti palveluihin ja millaisia ovat olleet Hyrylän liike-elämän kehityskaaret. Paljon asiaa ja vanhoja valokuvia, niille joita Hyrylän historia kiinnosti.

Tuusulan Omakotiyhdistyksen kevätkokous to 31.3.

Sääntömääräinen kevätkokous to 31.3. klo 18 Hyrylän Torpalla, Koskelantie 4. Sääntömääräisten asioiden lisäksi esittäytyy ja esittelee liiton ajankohtaisia edunvalvontahankkeita Suomen Omakotiliiton uusi toiminnanjohtaja Marju Silander n. 18.30 alkaen.

Lue Tuusulan Omakotiyhdistyksen mainoslehtinen

Klikkaa kuvaa, niin pääset lukemaan yhdistyksen mainoslehtisen.