Retki Mikkeliin Marsalkan jäljille 2.-3.11.2024

Tuusulan Omakotiyhdistys järjestää retken Mikkeliin 2.-3.11.2024.

Lämpimästi tervetuloa mukaan!

Ilmoittautuminen reissulle su 13.10. mennessä:

Päivö Kuusisto +358 400 418 499, paivo.kuusisto@icloud.com tai Hannele Olli: +358 40 3101216, olli.hannele2015@gmail.com

OHJELMA

Lauantai 2.11.

• klo 9.00 Lähtö Tuusulasta
  • klo 12.00 Perillä Mikkelissä
  • klo 12-13.30 Lounas Sokos Hotelli Vaakunassa Mikkelin keskustassa. Majoittuminen, mikäli huoneet ovat valmiina.
  • klo 13.30-14.30 Marsalkan jalanjäljillä -bussiopastus: Marsalkka Mannerheim oli merkittävä suomalainen kosmopoliitti, joka vietti paljon aikaa Mikkelissä. Marsalkan jäljillä -kierroksella käydään läpi keskeiset paikat ja tarinoita marsalkan päivittäisestä elämästä sodanaikaisessa Mikkelissä.
  • klo 14.30-16.30 Päiväkahvit makealla syötävällä Kahvila-ravintola Rauhassa.
  • Johdanto-opastus (20 min) Sodan ja Rauhan keskus Muistiin, jonka jälkeen mahdollisuus omatoimiseen näyttelyn kiertämiseen. Sodan ja Rauhan keskus Muisti on tiedekeskus, jossa on vaihtuvia näyttelyitä sota-ajalta. Pysyvänä sisältönä on Päämajamuseon perusnäyttely, joka kertoo Päämajan toiminnasta ja sodan johtamisesta autenttisessa ympäristössä. Museossa on nähtävillä mm. Mannerheimin työhuone.
  • n. klo 16.30 Paluu hotellille
  • klo 18.00 – Illallinen Mikkelin Klubilla: Historiallinen Mikkelin Klubi tarjoaa erityiset puitteet illanviettoon ja ainutlaatuisen sukelluksen historian syövereihin. Suomen sotien aikaan Marsalkka Mannerheim nautti päivittäiset ateriansa Mikkelin Klubilla – paikassa voi edelleen tuntea menneisyyden läsnäolon. Klubi sijaitsee keskeisellä paikalla Mikkelin torin laidalla

Sunnuntai 3.11.

• klo 7.30 – 10.30 Aamiainen hotellissa
  • klo 10.30 Mahdollisuus käydä esim. Kenkäverossa ennen kotimatkaa. Myymälä avoinna sunnuntaisin klo 10-16.
  • klo 14 mennessä Takaisin Tuusulassa

Kokonaispaketin hinta:

• kahden hengen huoneessa 152,50 €/hlö
  • yhden hengen huoneessa 187 €/hlö
  • Lisäksi 25 €/hlö bussimatkasta Hyrylän Torppa-Mikkeli-Hyrylän Torppa plus liikkuminen Mikkelissä

Hinta sisältää majoituksen Sokos Hotel Vaakunassa standard-luokan huoneessa, matkaohjelman mukaisen ohjelmasisällön ja illallisen Mikkelin Klubilla sekä hotelliaamiaisen. Illallisen juomat kukin tilaa ja maksaa paikan päällä ravintolassa.

Illallismenu:

• Marskin arinaruisleipää ja voita L
  • Worschmack L,G. Lähialueen karitsasta ja lampaasta haudutettua worchmackia tarjotaan punajuurten, maustekurkkujen ja vuolukerman kera.
  • Paahdettua nieriää: Sitruuna-hollandaise -kastiketta, tilli-perunapyree, hunaja-glaseeratut kasvikset
  • Kahvi/tee ja pieni makea (esim. konvehti)

Mukaan pääsee 40 ensiksi ilmoittautunutta, joten ilmoittaudu pian, mutta viimeistään 13.10.