Tule kuulemaan Koskenmäen ja Paijalan kylän tarinoita 15.10. klo 18 Hyrylän Torpalle

Julkaistu

Suositut historialuennot jatkuvat Koskenmäen ja Paijalan kylän tarinoilla. Kylän käsityöläiset, vienankarjalaiset kauppiaat ja muut pienemmän ja suuremman mittakaavan yrittäjät, oman mökin rakentajat ja huvila-asukkaat muodostivat aikoinaan monitahoisen ja eläväisen yhdyskunnan.  Sen elämästä on jäänyt muistiin paljon hauskoja sattumuksia tai dramaattisia tarinoita. Vaikka paljon on vuosikymmenten aikana muuttunut, näkyy muistoja menneestä edelleen ympäristön rakennuskannassa ja maisemassa.

Illan aikana luvassa on tarinoita kylän taloista ja ihmisistä noin sadan vuoden takaa. Kerrottua elävöittävät valokuvat Tuusulan museon kokoelmista. Historiamatkalle kuulijat johdattelee intendentti Jaana Koskenranta.

Tilaisuuden järjestää Tuusulan Omakotiyhdistys ry, joka myös tarjoaa kuulijoille kahvit ennen luennon alkua. Tervetuloa!

Luentotilaisuus 15.10. 2024 klo 18.00 – 19.30 Hyrylän Torpalla (Koskelantie 4, Tuusula). Kahvitarjoilu klo 17.45 alkaen.